Pages

Sunday, March 31, 2013

Blup blup blup

Assalamualaikum wbt :)

Owh, hati ini berbunga-bunga, tenggelam timbul seperti ikan emas yang tidak berada statik dalam air:).. seperti biasa, ini adalah disebabkan keterujaan sebab Allah still gives me chance to get keyboard, internet and write in my blog. =)




Banyakkk sungguh nak tulis, nak share, nak cerita banyak-banyak... walaupun saya bukanlah insan yang special, melalui hari-hari atau pengalaman-pengalaman yang special, but hey, Allah never left me behind:) and you too.... so, still ada perkara-perkara yang saya lalui significant untuk memberi pengajaran dalam hidup saya setiap hari.. yes! Alhamdulillah...

Hopefully akan istiqamah dalam menulis ni.. hiyah~

Short restart first... nnt sambung lagi..




Sharing:



Rasulullah SAW sering bangun malam bertahajjud kepada Allah sehingga basah tanah tempat baginda solat kerana air matanya. Sehingga pada suatu hari Aisyah RA bertanyakan, bukankah Rasulullah itu diampunkan dosanya oleh Allah. Balas Rasulullah, "Salahkah aku jadi hamba yang bersyukur kepada Allah." Kemudian Rasulullah berdoa, semoga Allah mengampunkan dosa-dosa Aisyah yang telah berlaku dan yang akan datang, yang nampak dan yang tidak nampak... Aisyah RA nampaknya berbunga-bunga kegembiraan kerana Rasulullah SAW mendoakan pengampunan untuknya sepanjang hidupnya. "Kamu seronok wahai Aisyah?" tanya baginda. Aisyah membalas, bagaimana mungkin beliau tidak seronok dengan doa tersebut... Maka, balas Rasulullah, "Itulah doa aku setiap malam untuk umat aku."T_T