Pages

Friday, January 6, 2012

The New|| Qaswa (Merge Post 1)


Assalamualaikum wbt

 New year (Hijra and Masihi), new look of Hasanah. Yet, baru sekarang dapat post something.
First of all, tahniah untuk diri sendiri for the new-looking-good-for-me theme for Hasanah^_^ (clap:clap:clap). Serasanya ni tema keempat for Hasanah….Hopefully, as mentioned previously, it may help me boost up the frequency of writing or at least maintaining it…(people will always go for the least….no good, no good=)…)


Secondly, Qaswa dah nak masuk 11 bulan. Lately, Qaswa Cuma banyak hantar pergi dan balik kerja je. Mungkin awal-awal tahun ni, momentum gerak kerja sebenar masih di peringkat rearrangement. So, can work from home. Qaswa dah comot-comot sikit…ada tangan-tangan yang tak tahulah sengaja atau tidak mencalarinya…. Tercalar jugalah hati ni dibuatnya… tapi, harta dunia…. Tunggulah sampai ada garaj sendiri, duit yang terlebih sangat tak tahu nak buat ape…atau kalau ade orang nak sponsor….baru mekap balik Qaswa ni. Hujung tahun lepas, first time  Qaswa masuk ‘klinik’. Semua gara-gara Bas Rapid KL yang menggeser belakang Qaswa.

Ada je orang salah sebut namanya sebagai Kausar…salah..salah. Though the meaning still good. Tapi bukan tu maksud saya. Meletakkan nama tu pada saya menambah lagi ikatan. Antara orang memanggil kita dengan panggilan ‘cik’ ataupun ‘cik Norzila’, yang manakah yang lebih dekat rasanya? Mestilah yang ada nama kan..Qaswa itu nama unta betina Rasulullah SAW. Maksudnya, ‘to cover long distance’. Unta inilah yang Rasulullah lepaskan untuk berjalan dan berhenti di Madinah. Akhirnya di tempat perhentian unta tersebut, Rasulullah memilih sebagai tempat berehat, tempat untuk membina tempat tinggal dan Masjid Nabawi.

Kepada yang tak pernah nampak unta....

Cakap pasal Qaswa, selalu je saya bercakap-cakap dengan Qaswa….It may seems weird and funny, but I did it with my previous Mr Lappy (Lenovo). Laptop tu bertahan dari foundation sampai final year dengan jumlah keypad yang sempurna ….Cuma lepas tu kene air hujan sebab letak kat tepi tingkap. Qaswa, saya minta maaf kerana kekurangan menjaga awak dengan baik. Saya tak mampu lagi nak mekapkan awak semula, cuci awak selalu dengan tangan (saya tahu snow wash tak baik untuk awak), selimutkan awak bila malam atau bila saya tinggalkan awal lama-lama, tinted kat cermin-cermin awak tu, waxkan awak, bagi minyak Ron 97 yang baik untuk ‘jantung’ awak (sebab taktau ape kerajaan dah buat sampai harga minyak mahal sangat), kunci stereng awak, pasang alarm mahal-mahal (body temperature sensor, finger print sensor dll sbb kalau kene on tow, kena jugak..nauzubillah)…Saya cuma taknak manjakan awak sangat…sesuai dengan nama dan keperluan awak… kan?=)

Saya cuma mampu bawak awak tempat yang baik-baik, tak hisap rokok dalam awak, jaga kebersihan dan wangikan dalaman awak dengan Dewberry perfume dari Lovely Lace atau dengan Air Wick sekali sekala..baca mathurat dalam awak…dengar lagu yang baik-baik pada kebanyakan masa dengan awak..kadang-kadang cuci awak dengan snow wash jugak…parking awak bukan pada double parking…mintak maaf kat Qaswa kalau terlaju kat bumper….dll…selebihnya saya tawakal je=)
Selepas hampir 11 bulan dengan Qaswa, Tuhan sahaja yang tahu ikatan hati ini dengan Qaswa=)… sebaik namanya, sirahnya…

Qaswa saya, Kuda Perang saya=)

Sampai sini dahulu rasanya…akan disambung semula dengan topik-topik lain….insyaAllah.

 
Bukan gambar sebenar

4 comments:

Unknown said...

Fitrahnya mereka tidak kalis calar, remuk, kemek, habuk, cap jari dan yg sewaktu dengannya...

Doakan smg mereka dan tuan-tuan mereka sentiasa sihat untuk terus berjuang di muka bumi Allah yg sementara nih...

Yok jaga mereka baik-baik!

pssttt...mereka tu kerete ye...^^

Mrs Ziela (Norzila Noh) said...

insyaAllah=)

Qaswa kem salam kat adik dia=P

Tablet Hati said...

umar kirim salam..kitorang dah berada di utp untuk satu lagi perjalanan yng mencabar (^_^)v

Mrs Ziela (Norzila Noh) said...

Qaswa jawab salam =)

Selamatlah Umar, semoga dipermudahkan..