Pages

Thursday, September 13, 2012

Speechless~

Assalamualaikum wbt
Jujurnya, diri ini masih lagi mencari-cari apa yang boleh kuselit dalam blog yang semakin berhabuk ni..
Untuk maintainkan blog? Mungkin.. tapi kuingatkan balik. Ia lebih daripada itu. Saham. Saham free yang Allah sahaja yang tahu siapa yang mengambil kebaikan daripada tulisan-tulisan yang ada di sini.
 Sudahlah aku ini bukan insan terbaik yang dipilih dan terpilih untuk bersama dengan golongan bekerja untuk agama atau sentiasa berbuat kebaikan. Kebanyakan masaku mutakhir ini perlu atas kesedaran dan kehendak diri, berdiri dengan sendiri dan berusaha untuk membaiki diri dan mencipta amal-amal yang boleh dibuat di rumah. Masa senggang itu ujian sebenarnya. Mungkin sudah sampai masa aku perlu berhijrah lagi. Hijrah untuk terus menyibuk… menyibukkan diri.. Walaupun ku belum lagi jadi insan yang rajin, belum juga jadi insan tokoh yang mampu sentiasa memimpin atau membuat pembaharuan, belum juga jadi insan gagah yang mampu berdiri sendiri di kala orang lain semuanya jatuh mahupun diam terduduk. Sudah banyak sangat masa diri ini tak jadi begitu bermanfaatT_T~.
Sekurang-kurangnya, masih ku boleh bersyukur atas rasa yang Allah kurniakan ini.. Ya, rasa ini. Rasa bersalah sebab banyak sangat masa lapang.. haish…..
Oleh itu, mari pasang aim masing-masing apa yang boleh diisi dengan masa lapang ni untuk kegunaan masa sempit. Juga masa muda ni sebelum masa tua. Have few in mind…. Bantu kami Ya Allah~


Jom tuntut ilmu~

0 comments: